Opening ceremony of "Shanghai Summer School 2018" has successfully held in SISU

  • 2018-07-16

2018年7月9日上午,由上海外国语大学承办的2018“上海暑期学校”开学典礼在上海外国语大学虹口校区隆重举行。国际文化交流学院院长张艳莉、副院长兼留学生办公室主任葛起超出席了开幕仪式。开幕式由留学生办公室张宏江主持。

“上海暑期学校”四个项目由上海市教育委员会主办,上海外国语大学国际文化交流学院院承办,共有来自西班牙、俄罗斯、摩洛哥、突尼斯、墨西哥等20个国家的81名留学生参加了本次项目。

开学典礼上,张艳莉院长致了欢迎词,为大家介绍了上海外国语大学和“上海暑期学校”项目的基本情况及课程内容,并欢迎全体暑期学校学员来到中国、来到上海,参加此次项目。在场的“上海暑期学校”学员和志愿者认真聆听了院长的致辞。来自西班牙的努丽娅同学代表全体学员用流利英文发表了演讲,分享了她的汉语学习经历,表达了对市教委和上外的诚挚感谢以及对未来四周在沪学习和生活的期待。

本次由上海外国语大学承办的上海暑期学校项目包括“一带一路”国家项目、西班牙语国家项目、中东国家项目和俄罗斯项目共4个子项目。学习期间,同学们除接受汉语与中国文化课程学习外,还将参加以中国传统文化为主题的多个体验项目,听取中国经济、文化、社会等专家讲座,赴上海市内及苏州杭州文化体验,观赏与学习中国传统、书法、剪纸等,并走进上海市民家庭,实地体验上海市民的日常生活。

 

Opening ceremony of “Shanghai Summer School 2018” was successfully held at lecture theater, Hongkou campus. 81 students from 20 countries including Russia, Spain, Morocco, Poland etc. and Chinese volunteers participated this activity. Zhang Yan-Li, dean of School of Chinese Studies and Exchange (SCSE) made the opening speech. She introduced the programs and encouraged all participants to take the chance to feel and experience Shanghai and China. “Shanghai Summer School 2018” by Shanghai International Studies University (SISU) aims to provide students and young researchers from Russia, Spanish Speaking countries, Middle-east and “Belt & Road” countries an opportunity to better understand China, Shanghai and SISU.


返回顶部